This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Šķiet ka cilvēki bieži mēdz aizmirst svarīgas lietas. Kur nu vēl to, ko mācīja skolā? Mēs jau esam vecāki par piektklasniekiem un savā prātā noteikti jūtamies gudrāki. Šķiet, ka mēs uzvarētu šajā spēlē, kurā jāsacenšas ar piektās klases skolniekiem zināšanās. Bet vai nav aizmirsušās dažas svarīgas lietas no dabaszinībām? Cik gan daudzi šodien patiešām ir aizmirsuši to, kas ir skaidrs pat piektklasniekam un tic, ka cilvēka dzīvība sākas kādu laiku pēc ieņemšanas, vai ka nav iespējams zināt, kad sākas cilvēka dzīvība. Tomēr mācību grāmatas un bioloģija ir skaidras: dzīvība sākas ieņemšanas brīdī un visu grūtniecības laiku tas ir bērniņš, mazulis, cilvēks, kas ir mātes dzemdē. Lūk citāts no 5.klases dabaszinību grāmatas.
Sākot no 12-14 gadu vecuma meitenes organismā katru mēnesi pārmaiņus vienā vai otrā olnīcā nobriest viena olšūna. Olšūna no olnīcas nonāk olvados un ceļo uz dzemdi. Ja olvados olšūna sastop vīrišķās dzimumšūnas, notiek apaugļošanās un sākas mazuļa attīstība. Ja apaugļošanās ir notikusi, apaugļotā olšūna no olvada nonāk sievietes dzemdē, kur turpmākos deviņus mēnešus notiek mazuļa attīstība. Viņu apņem šķidrums, ko sauc par augļa ūdeni, bet attīstībai nepieciešamo skābekli un barības vielas bērniņš saņem no māmiņas organisma caur placentu un nabas saiti. (1)
Bet tas protams nav viss, kas mācību grāmatām sakāms par cilvēka dzīvības sākumu. Ielūkosimies mazliet 9.klases bioloģijas mācību grāmatā, lai atsvaidzinātu savas zināšanas.
Cilvēka attīstība sākas vienā no māmiņas olvadiem. Tur olšūna saplūst ar vīrišķo dzimumšūnu – spermatozoīdu. (…) Šo divu dzimumšūnu saplūšanu sauc par apaugļošanos. Tikai viena no daudzajām (50-200 miljoni) tēva dzimumšūnām ir tā, kas kopā ar māmiņas nobriedušo olšūnu dod sākumu jaunam organismam. (2)
Par dzimstības regulēšanas mehānismu nevar uzskatīt abortu – mākslīgu grūtniecības pārtraukšanu. Aborts atstāj nevēlamas sekas uz sievietes organismu. Pēc aborta var rasties olvadu iekaisums, un neauglība, kā arī psiholoģiska rakstura trauma.(2)
Gluži tāpat, ka ar mācību grāmatām, arī paša Dieva teiktais cilvēkiem aizmirstas. Tad ir labi atkārtot, ko Viņš saka par dzīvības vērtību, vēl mātes miesās esošu bērnu un ko Viņš ir ieguldījis katra cilvēka vērtībā. Tas ir Viņš, kurš saka: “Pirms Es tevi radīju mātes miesās, Es tevi jau pazinu, un, pirms tu piedzimi no mātes miesām, Es tevi svētīju”. Tas ir Viņš, kurš ir uzticīgs un taisns, ka Viņš mums piedod grēkus un šķīsta mūs no visas netaisnības, lai mēs kalpotu dzīvībai. Vairāk Viņa teiktais par dzīvību atrodams šajos citātos.
Ir lietas, kuras nedrīkst aizmirst, jo, tās ignorējot, var nonākt pie lietām, kuras nevar aizmirst.
1)Citāts no gramatas: M.Kusiņa, D.Mežzīle, A.Nikolajenko, B.Šķēle "Izzini pasauli. Dabaszinības 5.klasei". Zvaigzne ABC 2006, Mācību grāmata, apstiprinājusi LR izglītības un zinātnes ministrija 2006.gadā. 2)Citāts no gramatas: Kusiņa Maruta, Bioloģija 9.kl. Cilvēka anatomija, fizioloģija, higiēna, Mācību grāmata, Zvaigzne ABC, 2007.gads
Raksta attēls: FreeDigitalPhotos.net